מערכת החינוך המיוחד הודיעה לשר האוצר על עיצומים והשבתה חלקית

אבי יעקב No Comments on מערכת החינוך המיוחד הודיעה לשר האוצר על עיצומים והשבתה חלקית

35 ארגונים התומכים בבעלי מוגבלות ובראשם אקים, אלו"ט ואיל"ן, הודיעו כי לא יקבלו אנשים חדשים למרכזי היום ומרכזי התעסוקה. המשמעות: ילדים ואנשים עם מוגבלות יאלצו להישאר בביתם ללא מסגרת. מטה המאבק: "נותרנו ללא כח אדם לקליטת חדשים. שר האוצר חייב להעלות את השכר, אחרת נאלץ לסגור גם שירותים נוספים"

שביתה במערכת החינוך המיוחד
21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מטה המאבק להצלת השירותים לאנשים עם מוגבלות, הכולל 35 ארגונים המספקים את השירותים, ובראשם אקים, אלו"ט ואיל"ן, שיגר הבוקר מכתב לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ובו הודיע על השבתה חלקית של השירותים. המכתב אף נשלח לשר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי, וליו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ ישראל אייכלר. הארגונים הודיעו כי לא יקלטו אנשים עם מוגבלות חדשים למרכזי היום, התעסוקה ולהארכות יום בחינוך המיוחד החל מה -1 לספטמבר.

המשמעות היא שבוגרי מערכת החינוך המיוחד יאלצו להישאר בבית משפחתם ללא כל מענה. ילדים עם מוגבלות שכלית וכן ילדים עם שיתוק מוחין בחינוך המיוחד יאלצו לסיים את יום הלימודים בשעות הצהריים במקום ב18:00. כך שיימנעו מהילדים שעות חשובות של העשרה והתפתחות ויכולת ההשתכרות של הוריהם תפגע.

במכתב הם מציינים כי לא נותרה להם ברירה וכי הוחלט על הצעדים מאחר והם אינם מסוגלים לקלוט אנשים חדשים בגלל מחסור שטרם היה כמוהו בכוח אדם. ע"פ סקר משרד הרווחה המחסור במטפלים ומדריכים עומד על שיעור בלתי נתפס של 33% מהתקן. לדבריהם השיעור האמיתי אף מגיע ל-50%. זאת בשל שכר המינימום שהמשרד מתקצב את שכר המטפלים והמדריכים.

לדבריהם הבעיה החריפה בשעה שהמטפלים והמדריכים לא נכללו בהסכם המבורך שחתם משרד האוצר עם ההסתדרות הכללית להעלאת שכר הסייעות בחינוך. "אנחנו דורשים להכליל את המטפלות והמטפלים שלנו בהסכם הזה. במקביל יש להעלות את שכר המדריכים. ברגע שמטפלת יודעת שיש לה אפשרות השתכרות גדולה יותר כסייעת היא נוטשת את העבודה בארגונים, ואנשים עם מוגבלות נותרים מול שוקת שבורה. אנחנו רגע לפני הקריסה. המצב הזה לא יכול להימשך".

במטה המאבק אומרים כי אם לא יועלה השכר באופן שיאפשר קליטת מטפלים נוספים ויהיה תמריץ לקיימים להישאר, לא תיוותר כל ברירה והם יאלצו להשבית שירותים נוספים. "כבר היום יש לנו קושי רב להפעיל שירותים נוספים כמו מועדונים, קייטנות, דירות בקהילה וכדומה. גם שם נאלץ בעתיד לצמצם ואולי אף לסגור אם לא יועלה השכר".

עוד אמרו והוסיפו כי "בכל מדינה מתוקנת עם מצפון חברתי, הסכנה לשירותים לאנשים עם מוגבלות, היתה מעוררת טלטלה בכל המערכות הציבוריות והפוליטיות. אנחנו קוראים לשר האוצר להיכנס לעובי הקורה ולהגיע לפתרון המשבר כי אנשים עם מוגבלות שווים לא פחות".



0 תגובות